تبليغات تبليغات .

تبليغات

كارت ويزيت

كارتي با اطلاعات كسب و كار فرد يا شركت است كه جهت معرفي رسمي شركت يا فرد مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به طور معمول در كارت ويزيت از نام و نام خانوادگي، نام شركت و آرم شركت به همراه نشاني و اطلاعات تماس استفاده مي‌گردد.

ضرورت داشتن يك كارت ويزيت، موضوعي غيرقابل چشم پوشي است.

در اين برهه از زمان، براي همه ي ما آشكار است كه يك كارت ويزيت، با جثه كوچكش، چه تاثيرات بزرگي در كسب و كارمان مي گذارد. كارت ويزيت مي تواند نخستين مانور تبليغاتي يك كسب و كار باشد و نخستين مانوري كه تا هميشه بايد ادامه داشته باشد.

كارت ويزيت ارزان ترين و سريع ترين راه تبليغ براي شماست كه اگر خلاقانه طراحي و اصولي چاپ شود، به بهترين راه تبليغ هم تبديل مي شود و همپاي شيوه هاي تبليغاتي ديگر، كسب و كارتان را زنده نگه مي دارد.

از تاثيرگذاري كارت ويزيت و نقش پر رنگش در بازاريابي بسيار گفته شده اما از مرحله ي طراحي و انتخاب محصول چاپي كارت ويزيت كمتر حرفي به ميان آمده است. اين در حالي است كه تاثيرگذاري يك كارت ويزيت مستلزم انتخاب آگاهانه و هوشمندانه ي نوع آن است.

جنس مقواي مورد استفاده در يك كارت ويزيت، نوع روكش آن، برش و قالب و خدمات بعد از چاپ كه يك كارت ويزيت را به ارائه ي نهايي اش نزديك مي كند، همگي بخش هاي مهمي هستند كه هنگام سفارش بايد به آن ها توجه كنيم و اين سوالي است كه بايد از خود بپرسيم: كدام نوع كارت ويزيت بهترين و هماهنگ ترين ارائه را از برند ما خواهد داشت؟

اگر بخش طراحي، كه قلب تپنده ي كارت شماست، به خوبي انجام گرفته باشد، حالا وقت آن رسيده كه با متريال هاي مختلف كارت ويزيت آشنا شويد تا با شناخت آن ها بهترين انتخاب را از بين گزينه هاي موجود انجام دهيد.

مركز تخصصي چاپ و تبليغات بعد سوم، با توجه به تجربه ي بلند مدت در اين حوزه، در ادامه بهترين گزينه ها را براي انتخاب پيش روي شما مي گذارد:

كارت ويزيت لمينيت براق

 

كارت ويزيت لمينيت براق، از گلاسه 300 گرم به همراه روكش لمينيت 150 ميكرون تهيه مي شود. در واقع طرح بر روي گلاسه، چاپ و سپس روكش لمينيت براق بر روي آن كشيده مي شود. روكش لمينيت استحكام بالايي به كارت مي بخشد؛ به گونه اي كه كارت لمينيت با مشخصه ي اصلي محكم بودن و غير قابل انعطاف بودن شناخته مي شود. در مرحله ي بعد، كارت ها با قالب دور گرد (قالب شناخته شده ي لمينيت) برش مي خورند. سايز استاندارد در كارت ويزيت لمينيت براق 8.5 در 5.5 است. البته امكان اعمال قالب هاي خاص نيز در اين كارت وجود دارد كه در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم.

كارت لمينيت براق كارت بسيار پرطرفداري است چرا كه چند نكته مثبت را همزمان به همراه دارد: دوام و ماندگاري بالا، قيمت مناسب و مشخصه ي مهم آن، يعني حفظ درخشش و جذابيت رنگ ها.

كارت ويزيت لمينيت مات

 

كارت لمينيت مات از گلاسه 300 گرم با روكش لمينيت 150 ميكرون تهيه مي شود. مراحل كار در اين نوع كارت، مشابه كارت ويزيت لمينيت براق است و تفاوت آنها در نوع براق يا مات بودن روكش لمينيت آنهاست.

 

سايز استاندارد كارت ويزيت لمينيت مات، 8.5 در 5.5 است كه البته امكان اعمال قالب هاي برش خاص نيز بر آن وجود دارد. استحكام بالا و دوام و ماندگاري كارت نيز مثال زدني است.

 

كارت ويزيت لمينيت مات جلوه ي بصري خاص و ويژه اي به رنگ ها و عناصر كارت شما مي بخشد. به گونه اي كه حالتي با ابهت و لوكس به برند شما مي دهد. اين كارت بهترين گزينه براي سليقه هاي خاص است.

كارت لمينيت مات با يووي امباس و يووي شني

 

كارت ويزيت لمينيت مات با خصوصياتي كه در بالا ذكر شد، در خدمات بعد از چاپ، همراه با يووي موضعي و يووي شني نيز ارائه مي شود.

 

يووي پوششي است كه در اينجا به صورت موضعي بر روي قسمتي از طرح كه مشخص شده قرار مي گيرد و سپس تحت تاثير يك لامپ فرابنفش، بلافاصله خشك مي شود. يووي موضعي قسمتي از طرح را مشخص تر و براق تر ميكند و توجه مخاطب را ناخودآگاه به سمت خودش مي كشد. چرا كه كنتراست خاصي بين روكش مات كارت و يووي براق ايجاد مي شود و ناخودآگاه جلب توجه مي كند. از اين تكنيك مي توان براي مشخص كردن قسمتي از طرح مثل لوگو يا شعار برند و يا فرمي خاص در كارت ويزيت بهره جست.

 

يووي امباس ، يووي ساده اي است كه بر روي طرح قرار ميگيرد و بخشي از طرح را براق تر جلوه مي دهد. بازي نور بر روي سطح يووي اتفاق جذابي است كه در اين تكنيك چاپي شاهدش خواهيم بود.

 

يووي شني موضعي نيز به سبك خاص خودش توجه را جلب مي كند. يووي شني داراي بافتي شن مانند است كه حالت خاص و ويژه را براي طرح ايجاد مي كند و قسمتي از طرح كارت ويزيت را برجسته تر مي كند.

 

 

 

كارت ويزيت كتان

 

كارت ويزيت كتان از مقواي كتان 300 گرم آلماني كوهلر تهيه مي شود. ويژگي خاص اين كارت ويزيت، بافت تار و پودي آن است كه هم از لحاظ ديداري و هم از لحاظ لمسي قابل تشخيص است. روي اين كارت هيچ گونه روكشي قرار نمي گيرد و از بافت آن به عنوان خصوصيت بارزش ياد مي شود.

 

كارت ويزيت كتان به طور عمومي در حالت دور تيز در سايز 9 در 5 ارائه مي شود و البته امكان اعمال برش در سايزهاي خاص و متفاوت نيز در آن وجود دارد.

 

كارت ويزيت كتان، كارتي با قيمت بسيار مناسب است و مخاطبان و طرفدارهاي زيادي دارد. البته بايد چند نكته را هنگام انتخاب اين نوع كارت در نظر داشته باشيد: رنگ هاي تمپلات و سطوح بزرگ رنگي و زمينه هاي تيره و مشكي، گزينه هاي مناسبي براي چاپ بر روي كتان نيستند. طرح هايي به بهترين نتيجه ي چاپي بر روي كتان مي رسند، كه ساده باشند. اغلب طرح هايي با زمينه سفيد، بهترين و زيباترين نتيجه را براي چاپ بر روي كتان مي دهند.

طراحي كارت ويزيت سلفون مات مخملي

 

كارت ويزيت سلفون مات مخملي در واقع همان گلاسه 300 گرم است كه با روكش مات مخملي ارائه مي شود.

 

كارت ويزيت سلفون مخملي، همچون كارت كتان، حس لامسه را درگير مي كند. بافت بسيار نرم و لطيفي همچون مخمل، مشخصه ي اصلي اين كارت ويزيت است.روكش مخملي علاوه بر لطافت و نرمي، حالتي لوكس و مدرن نيز به كارت ويزيت مي بخشد .

 

از جمله خدماتي كه همراه با اين كارت ارائه مي شود و هميشه مخاطبان زيادي را به خود جلب كرده است، همراهي طلاكوب با طراحي كارت ويزيت مخملي است.

 

در شيوه ي طلاكوب، از ورق هايي كه اصطلاحا به آنها ورق طلا مي گويند استفاده مي شود. ورق هاي طلا به صورت موضعي به وسيله ي دستگاه لترپرس بر روي بخشي از طرح قرار مي گيرند.

 

استفاده از طلاكوب بر روي كارت ويزيت مخملي يكي از بهترين تركيب هاي متريالي است. چرا كه تضاد بين حالت مخملي مات و درخشندگي ورق طلا بر روي آن، جلوه ي بصري فوق العاده زيبا و تاثيرگذاري را ايجاد مي كند.

 

نا گفته پيداست كه طلاكوب، زيبايي خاصي به كارت ويزيت مي بخشد و از آن گاهي در جهت فانتزي كردن طرح و گاهي براي رسميت بخشيدن و نفيس تر جلوه دادن يك كسب و كار استفاده مي شود.

كارت ويزيت سلفون براق

 

كارت ويزيت سلفون براق از گلاسه 300 گرم با روكش سلفون براق تهيه مي شود. اين نوع كارت ويزيت در مقايسه با لمينيت از ضخامت كمتري برخوردار است و در نتيجه قابل انعطاف است. روكش سلفون در اين كارت ويزيت، نقش محافظت در مقابل رطوبت و خش را بر عهده مي گيرد.

 

طراحي كارت ويزيت سلفون براق عموما در حالت دور تيز در سايز 9 در 5 ، و در حالت دور گرد با سايز 8.5 در 5.5 ارائه مي شود. امكان برش در سايز هاي خاص نيز براي اين نوع كارت ويزيت وجود دارد.

 

دو دليل تاثيرگذار، كارت ويزيت سلفون براق را به كارتي پرطرفدار بدل كرده است. قيمت مقرون به صرفه ي آن و درخشندگي و وضوح كارت كه به واسطه ي پوشش سلفوني براقش پديد آمده است.

كارت ويزيت سلفون مات

 

كارت ويزيت سلفون مات از گلاسه 300 گرم با روكش سلفون مات تهيه مي شود. مراحل كار در كارت ويزيت سلفون مات، مشابه نوع براق آن است و تفاوت آنها تنها در براق يا مات بودن روكش است.

 

كارت ويزيت سلفون براق به طور معمول در حالت دور تيز در سايز 9 در 5 ، و در حالت دور گرد با سايز 8.5 در 5.5 ارائه مي شود ولي امكان برش در سايز هاي خاص نيز براي اين نوع كارت وجود دارد.

 

كارت ويزيت سلفون مات به واسطه ي روكش ماتي كه دارد، جلوه ي بصري خاصي به كارت شما مي دهد. رنگ ها در اين كارت كمي پخته تر به نظر مي رسند و جلوه اي مات و شيك به خود مي گيرند.

كارت ويزيت استخواني

 

كارت ويزيت استخواني از لمينيت شدن دو گلاسه 300 گرم و روكش سلفون مات تهيه مي شود. لمينيت شدن دو گلاسه به هم، حالت محكم و استخواني به كارت مي بخشد و انعطاف پذيري كارت را از بين مي برد. اين اتفاق ماندگاري بالايي براي اين كارت به ارمغان مي آورد.

 

يووي موضعي از جمله خدماتي است كه همراه با اين كارت ارائه مي شود و بنا به طرح كارت ويزيت، بخشي از آن جلوه ي براق و درخشنده پيدا مي كند.

كارت ويزيت برجسته

 

كارت ويزيت برجسته بافت بخشي از كارت را برجسته تر مي كند؛ اين برجستگي بسيار مشخص و واضح است به گونه اي كه بدون لمس كردن نيز قابل تشخيص است. شما مي توانيد قسمتي از طرح را كه مد نظر تان است براي اعمال اين حالت خاص انتخاب كنيد. لوگو و يا نشانه ي برند شما، انتخاب مناسبي براي تمركز است كه با به كارگيري اين شيوه مي توانيد به راحتي به اين تاكيد و تمركز برسيد. اين شيوه ي چاپ عموما روي جنس PVC (جنس كارت هاي بانكي) اعمال مي شود اما قابليت چاپ روي لمينيت براق، لمينيت مات و كتان را نيز دارد. كارت ويزيت برجسته به نسبت كارت هاي موجود در بازار قيمت بالايي دارد و به همين دليل به تعداد محدود هم ارائه مي گردد. اين كارت ويزيت براي برند هايي كه قصد ايجاد تمايز نسبت به ساير رقبا را دارند بسيار مناسب است.

قالب هاي متنوع كارت هاي لمينيت

 

قالب هاي متنوع، امكان انتخاب كادر مناسب را براي كارت ويزيت شما فراهم مي كنند. اين قالب ها قابل اعمال بر روي كارت ويزيت هاي لمينيت مات و براق هستند. كادر يك كارت ويزيت محدوده اي است كه عناصر بصري در آن قرار مي گيرند و تحت تاثير فرم هر كادر، عناصر و رنگ ها جلوه و معناي خاصي پيدا مي كنند. بنابراين كادرهايي كه به واسطه ي قالب هاي متنوع پديد مي آيند، نقش مهمي در تركيب بندي و تاثير گذاري كارت ويزيت ما بازي مي كنند. انواع قالب هاي قابل ارائه بدين شرح است:

 

قالب كلاد با سايز 8.5 در 5.5 ارائه مي شود. در اين قالب سه طرف دور گرد و يك طرف دور تيز برش مي خورد.

 

قالب بتيس در سايز 8.5 در 5.5 ارائه مي شود. در اين قالب دو گوشه دورگرد و دو طرف دور تيز برش مي خورند.

 

قالب مربع در سايز 5.5 در 5.5 در حالتي كه هر چهار طرف آن دورگرد است برش مي خورد.

 

قالب دورگرد نيز در واقع همان سايز استاندارد كارت ويزيت لمينيت است كه به صورت چهار گوشه دورگرد و در سايز 8.5 در 5.5 ارائه مي گردد. 

پانچ pvc سيستم برش بسيار دقيقي است كه بعد سوم از آن براي برش كارتهاي ويزيت بهره مي برد. به واسطه ي پانچ pvc ، مشكل هميشگي پرز و حباب و پليسه برطرف شده است و امكان استفاده از قالب هاي متنوع موجود( بتيس، كلاد، مربع و دورگرد) بدون صرف وقت و هزينه ي بيشتر، براي مشتري در نظر گرفته شده است.

 

 

بسته بندي نيز مرحله ي مهمي از ارائه ي يك محصول است كه اغلب ناديده گرفته مي شود. بعد سوم از اهميت بسته بندي در محافظت و نگهداري از محصول چاپي و تاثيرگذاري اش بر مخاطب آگاه است و بسته بندي شكيل و متفاوت را جزو خدمات خود قرار داده است

ه‌هاي تيزي دارند. اگر كارفرما سفارش گوشه گرد دهد بايد گوشه ها گرد شوند. اكثراً سفارش‌هاي لمينت گوشه‌ي گرد است. گرد كردن گوشه هاي كارت ويزيت بادستگاه گوشه گرد كن اتوماتيك و با دقت بالا انجام مي شود.

 

انتخاب رنگ در كارت ويزيت بايد چگونه باشد

هنگام طراحي كارت ويزيت افست بايد شماره هر رنگي كه مي خواهيد استفاده كنيد را از كتاب رنگها انتخاب كنيد، نكته قابل توجه اين است در كارت ويزيت ديجيتال رنگها نسبت به كارت ويزيت افست بسيار به رنگي كه در مانيتور مي بينيم نزديكتر است و همين موضوع باعث بالا رفتن كيفيت چاپ در چاپ ديجيتال شده است.

 

فرمت فايل كارت ويزيت بايد Jpg ، Tiff باشد و رنگ آن هم حتماً بايد CMYK باشد.

 

رزولوشن چاپ كارت ويزيت هم ۳۰۰ Dpi است.

 

پوشش سطحي و فيزيكي كارت ويزيت

خيلي از كارت ويزيت هاي بدون پوشش فيزيكي هستند. اما اگر كارفرما مايل باشد مي توان از پوشش هاي ضد آب UV، سلفون و لمينت نيز استفاده كرد.

 

برجسته كردن محتواي كارت ويزيت

اين كار با اعمال فشار يا گرما به سطوح مورد نظر انجام پذير است كه اين كار بدون اعمال جوهر به سطح كار انجام مي گيرد. در كارت ويزيت معمولا آدرس يا لوگو كه مي خواهيم بيشتر ديده شود را برجسته مي كنند.

 

كارت ويزيت دايكات( Diecut)

كارت ويزيت دايكات داراي فرم و قالب خاصي است كه طرفداران و مشتريان خاص خود را نيز دارد. مثلا گروهي از اين كارت ويزيت دايكات داراي قالبي به شكل تم لوگوي شركت است.

 

كارت ويزيت با ويژگي هاي دايكات و اندازه هاي غير متعارف در كاربردهاي خاص مي تواند جذابيتهاي بصري زيادي ايجاد كند.

در طراحي كارت ويزيت به جز خلاقيت در طراحي محتوا، اشكال، لوگو، تايپوگرافي و … مسئله مهم ديگر نكات مربوط بهچاپ كارت ويزيت مثلسايز استاندارد، جنس و پوشش سطحي كارت ويزيت، فرم و قالب، رزولوشن چاپ و فرمت فايل كارت ويزيت و … است كه هر طراحي لازم است با آن آشنا باشد. در اين مطلب به بيان اين نكات مهم مي پردازيم.

برچسب ها :

كارت ويزيت , طراحي كارت ويزيت , چاپ كارت ويزيت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۵۲:۲۵ توسط:تبليغات موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :